mandag den 21. januar 2013

Detox-salat


Dette år er startet sundt ud.. Mest fordi at jeg har været igennem en eksamensperiode med virkelig dårlig mad og jeg bare trææænger til noget sprødt, sundt og smukt.
Man kan vel kalde det en form for detox.. Faktisk har jeg i dag ikke spist sukker eller stivelse i 10 dage!

En tur på indkøb for at få fyldt køleskabet op med dejlige sager.. frugt og grønt i lange baner, så nu skal der laves skønne salater og friskpresset juice.

Her er en af dem..

Detox-salat..
Til 1 person

Spidsen af et spidskål
1 grape, fileter
1/2 æble
1/2 rødbede
1 radise
10 mandler
Lidt mynte
Koldtpresset olivenolie

1. Skær æble, rødbede og radiser tyndt - på mandolin, hvis du har
2. Skær grapen i fileter og pres resten af saften ud over kålen, som er skåret tyndt
3. Hak mandler groft og drys over med chiafrø, mynte og olivenolie..

Hertil fik jeg en af mine yndlingsjuice med rødbede, gulerod, broccoli, æble, ingefær og citron.

Mums..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar